Veelgestelde vragen over de Flitskast
Vragen over het huren van een photobooth? Bekijk het overzicht met de meest gestelde vragen hieronder. De vragen en antwoorden zijn ingedeeld per thema. Zo kun jij nog sneller jouw antwoord vinden. Kom je er toch niet helemaal uit? Geen paniek! Neem contact met ons op en we helpen je graag verder.
De standaard afmetingen van onze prints zijn 10 x 15 cm.
Dat kan! Natuurlijk niets leukers dan zelf je eigen lay-out ontwerpen. Je ontvangt bij de bevestiging een link naar onze speciale ‘lay-out creator’ waarmee je zelf aan de slag kan gaan het ontwerpen van jullie lay-out. Hierin vind je al verschillende bruikbare teksten/sjablonen/afbeeldingen, maar kun je ook heel makkelijk zelf bestanden in uploaden. Ben je handig met Photoshop? Gebruik dan deze link: https://flitskast-photobooth.be/aanleverspecificaties/
De Flitskast is standaard zodanig ingesteld dat er per keer 1 print uit komt. Maar soms is het leuk om er per keer 2 prints uit te laten komen. Bijvoorbeeld wanneer je 1 print in een gastenboek wilt laten plakken en de andere print mee naar huis wilt laten nemen door je gasten.
Uiteraard is het mogelijk om 2 prints per keer te laten maken. Dit kost niets extra’s, maar moeten wij vooraf wel even instellen. Je kunt dit tijdens het bestellen aan ons doorgeven en dan zorgen wij dat er per keer 2 prints gemaakt worden.
Met 320 prints heb je in de praktijk dus 6 uur lang onbeperkt printen, bij een non-stop bezetting van de Flitskast door je gasten. In dat geval zou er altijd een rij voor de photobooth staan. Doorgaans staat er niet altijd een rij, dus de kans dat de rol op zal raken is zeldzaam. Oftewel; een hele dag en/of avond plezier!
Mocht je toch bang zijn dat het aantal prins niet genoeg zal zijn; dan kun je ook een extra fotorol bij bestellen.
Het is zeker mogelijk om dubbele prints uit te draaien. Geef dit altijd aan vóór dat het event plaatsvindt. Dit moeten we namelijk bij ons op kantoor instellen. Dit doen we overigens geheel kosteloos.
In het geval van dubbele prints, gaat de rol iets korter mee. Doorgaans zal dat zo’n 4 uur zijn, in geval van een rij die non-stop voor de Flitskast staat.
Je kan bij het invullen van de bevestiging aangeven of je genoeg denkt te hebben aan maximaal 175 prints. In dat geval leveren we een half-volle rol mee. Deze is eerder gebruikt, maar daar kunnen nog voldoende kwalitatieve goede prints mee worden afgedrukt. Dus zonde als we deze nadien weg zouden gooien. Als je voor deze optie kiest brengen we €15,00 in mindering op de rekening.
Eerst even dit: 320 prints lijkt wellicht weinig, maar het is voldoende voor ruim 6 uren onbeperkt printen! Mocht je feest of evenement langer duren en je door de 320 prints heen raken, dan slaat de Flitskast alsnog de foto’s op. Deze komen er dan alleen niet meer als print uit.
Met een fine-liner of een watervaste stift kan dit altijd. Op de voorkant is het wat lastiger, dit is hoogglans fotopapier en dat gaat niet zo lekker met een balpen. Op de achterkant kun je prima schrijven met zowel een balpen als met andere schrijfwaren.
Van het maken van de foto tot het afdrukken van de print; duurt het zo’n 60 seconde per uitdraai. Een videobeeld is een opname van maximaal 20 seconde.
Nee. Het aantal video’s en aantal prints staat los van elkaar. Dit heeft geen invloed op het aantal prints dat je hebt.
Het is mogelijk om op de print 1 foto te plaatsen (formaat van de foto is 9,5 x 9,5cm). Dit is in plaats van de standaard 4 foto’s. Geef dit altijd van tevoren aan. Dit moeten we namelijk op kantoor voor je instellen. Dat doen we overigens kosteloos.
Nee.
Althans, niet zomaar. In heel sommige gevallen willen we best nadenken over korting. Maar… dan vragen we wél een goede reden. Dus kom je bij ons aan met een écht goed doel? Of een bijzonder goede reden waarom we jou, jouw project of jouw bedrijf korting moeten geven? Dan willen we er héél misschien over nadenken.
Hint: Ons kantoor wordt in de zomer erg warm. Als je ijs komt brengen op een warme dag wil dat misschien een beetje helpen. In de winter volstaan bitterballen ook wel.
Wanneer je de Flitskast bevestigt, geef je een tijd aan dat de Flitskast er dient te staan. Wij zullen de Flitskast nooit later dan de voorkeurstijd leveren, maar soms wél eerder op de dag. Wij leveren Flitskasten door heel het land, dus kan het voor onze planning handig zijn om eerder langs jullie locatie te rijden.
Wij nemen in de week voor jullie evenement contact op met jullie feestlocatie om de precieze tijden af te stemmen voor het brengen. Wanneer het een thuislocatie betreft stemmen we het met jou zelf af. Graag vragen we om een kleine tafel of sta-tafel te regelen in de buurt van de Flitskast, zodat de gasten hun drankje kwijt kunnen tijdens het gebruik van de Flitskast.
Het op- en afbouwen van een Flitskast neemt niet veel tijd in beslag. We rekenen hier zelf maximaal een half uurtje voor een Fotozuil per op- of afbouwmoment, maar meestal gaat dit sneller. Voor een fotohokje geldt ook dat we meestal een half uurtje bezig zijn.
Dat kun je zelf beslissen. In het bevestigingsformulier kun je aangeven voor welk tijdstip de Flitskast geleverd dient te zijn. Onze planner zorgt dan dat dat gaat lukken.
We leveren door heel Nederland en België. Mocht je evenement net over de grens in Duitsland zijn, dan is het voor ons ook geen probleem een Flitskast te leveren. Bij de Waddeneilanden gelden andere regels. Neem contact met ons op in dit geval.
Dat kunnen we zeker. Fijn als dit op tijd aan ons kan worden doorgegeven. Dit dient namelijk voordat de Flitskast geleverd wordt speciaal ingesteld te worden door ons.
Je huurt de Flitskast in principe voor één etmaal, dus 24 uur. Kortom we komen de photobooth de volgende dag pas weer ophalen; zo heb. je tot het allerlaatste einde plezier van de Flitskast!
Dat kan zeker! Geef dit aan bij de offerte aanvraag en we sturen je een passende offerte met een langere huurperiode.
Ja de Flitskast wordt door onze medewerkers opgebouwd. Naast dat we de Flitskast leveren en weer ophalen, zorgen we dat deze netjes geïnstalleerd op locatie startklaar staat voor jullie. Al deze onderdelen behoren tot onze service van de huur.
Je bent ook van harte welkom om de Flitskast zelf op te halen in Geldermalsen. In dat geval is er een Do-It-Yourself (DIY) korting van €100,- toepassing. Geef dit aan in de opmerkingen van een offerteaanvraag. Directe link vind je hier.
Let op bij het huren van een fotohokje: Wij kunnen de grote onderdelen van dit type photobooth niet een trap optillen. Komen wij vanaf het laden en lossen tot de plek van het fotohokje één of meerdere trappen tegen? En kan er geen gebruik gemaakt worden van een lift? Meld dit dan vooraf aan ons! Zonder hulp kan onze chauffeur dan het hokje namelijk niet een trap op/af krijgen.
Bij een fotozuil ligt dit net wat anders. De flightcase, waar de fotozuil in wordt vervoerd, kunnen we ook niet in ons eentje tillen. We willen graag op voorhand weten of de fotozuil fotobooth op een hogere verdieping geplaatst wordt, indien er geen lift aanwezig is. Ook hierbij is het noodzaak dat er dan iemand aanwezig is die onze chauffeur komt helpen bij het plaatsen.
De transport- en reiskosten zijn bij de offerte inbegrepen. Eventuele parkeerkosten worden wel achteraf berekend.
De prijs is inclusief:
- Bezorgen en ophalen (en de reiskosten daarvan)
- Het opbouwen van de photobooth
- 320 prints en onbeperkt video opnamen ter plekke (afhankelijk van de variant)
- Foto’s en video’s nagestuurd op USB-stick of via WeTransfer
- Persoonlijke login voor onze lay-out creator voor de opmaak van de fotocompilatie en het startscherm
- BTW
Onze Flitskasten zijn niet geschikt om buiten te plaatsen. Dit in verband met (onverwachte) regen en daarnaast kan fel zonlicht zorgen voor een mindere kwaliteit foto’s. Als de Flitskast dusdanig overdekt kan staan, zodat er geen regen/zonlicht bij de Flitskast kan komen, maken we graag een uitzondering. Houd hierbij wel rekening met dat er vanaf de rand van de overkapping 1,5m afstand tot de Flitskast moet zijn in verband met inregenen tegen de flitskast.
Anderzijds hebben we eventueel ook een tent (2x2m) beschikbaar die je extra bij de Flitskast kan huren. De meerprijs hiervan is €125,00. Bekijk de extra opties hier.
Dit is zeer af te raden. Het mogelijke tegenlicht zal ervoor zorgen dat de foto donker uitvalt. Dus dit komt niet ten goede van de foto.
Deze informatie kun je vinden op de volgende pagina.
De fotozuilen zijn 0,7 x 0,7 x 1,7 meter (LxBxH).
De fotohokjes zijn 2 x 1 x 2,3 meter (LxBxH).
Bij variant 1, 3 of 4 kan dit. Bij variant 2 of 5 kan je dit alleen met meerdere personen doen (niet alleen gaan tillen).
Je kunt de Flitskast van de stroom halen en gewoon weer op de stroom zetten zonder dat de foto’s verloren gaan.
Je kunt het beste 1 meter afstand houden van de Flitskast voor het beste resultaat foto’s en video’s.
Helaas is het hokje niet te verplaatsen. Als hij eenmaal staat, staat ‘ie.
Voor een fotozuil: allerlei verschillende ondergronden. Ook bijvoorbeeld gras, grind of verhard is mogelijk (mits het niet wiebelt). Hierbij is het wél belangrijk dat de Flitskast Fotozuil recht staat. Wordt deze geplaatst op een plek die niet waterpas is kan er een papierstoring optreden.
Voor fotohokje: Alleen op egale ondergrond of stevige verharding zoals tegels.
Let op bij het huren van een fotohokje: Wij kunnen de grote onderdelen van dit type photobooth niet een trap optillen. Komen wij vanaf het laden en lossen tot de plek van het fotohokje één of meerdere trappen tegen? En kan er geen gebruik gemaakt worden van een lift? Meld dit dan vooraf aan ons! Zonder hulp kan onze chauffeur dan het hokje namelijk niet een trap op/af krijgen.
Bij een fotozuil ligt dit net wat anders. De flightcase, waar de fotozuil in wordt vervoerd, kunnen we ook niet in ons eentje tillen. We willen graag op voorhand weten of de fotozuil fotobooth op een hogere verdieping geplaatst wordt, indien er geen lift aanwezig is. Ook hierbij is het noodzaak dat er dan iemand aanwezig is die onze chauffeur komt helpen bij het plaatsen.
Binnen twee weken na het event sturen we de foto’s inderdaad naar je op. Dit kan per post op een USB-stick of digitaal via WeTransfer. We geven de voorkeur aan de laatste keuze omdat dit veel beter voor het milieu is! Voor het opsturen van een USB-stick brengen wij €25,- extra in rekening.
Ja ook deze foto’s en video opnames worden netjes opgeslagen in de Flitskast en sturen we je na het event op.
Ja ook deze foto’s en video’s worden opgeslagen en meegestuurd.
Op al onze orders zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Deze kun je hier vinden.
We hebben twee soorten banners die je als achtergrond zou kunnen huren. Er is een zilveren of gouden variant beschikbaar. Deze zet je op 1,2 meter van de Flitskast af en geeft de foto gelijk meer sfeer!
Hiervoor verwijzen we je graag naar de volgende pagina.
We versturen de factuur altijd binnen 14 dagen nadat het event heeft plaatsgevonden.
De kosten die je terugvindt op de offerte zijn de kosten die we uiteindelijk aan je zullen factureren. Mocht je tussentijds nog extra’s aan je reservering toevoegen, dan zullen die uiteraard verrekend worden. Verder komen er – afgezien van eventuele parkeerkosten – geen extra kosten bij.